PMS

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Är det på riktigt?

Av Miss PMS - 27 maj 2011 15:29

 

Nu satte jag kaffet i vrångstrupen. Jag tror gärna folk om gott, att folk i allmänhet är vettiga. Åtmistone lite grann vettiga. I alla fall om dom får göra hemsidor, kampanjer och informationsmaterial till lite större företag. Men så kollar jag på Aftonbladet och hittar detta här!


Hallå?


Är det på riktigt?


Ursäkta, men vad i hilvätte tänker marknadsföringsfolket på Gilette med? Vilken planet och vilket solsystem kommer dom ifrån? På hemsidan får vi veta att flickor kan börja raka bort sina hår på kroppen i olika åldrar. Typ vid 10, 12 eller 16 år. Det kan vara svårt för en stackars mamma (nej, inte pappa) att förhålla sig -så Gilette har lite råd på hemsidan under rubriken "Vad mammor bör veta". Till exempel:


"...stöd henne och ge informationen hon behöver för att fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt."


Okej. Inte fan ska jag kolla in Gilettes tips och råd när det är dags att stödja mina barn i att fatta kloka beslut! Den saken är klar.


Nyss högklackat till småbarn och nu detta. Jag tror nog att Gilette också får sig en känga av konsumenterna nu! Det här går inte hem i stugorna. Trodde dom verkligen att vi är såna idioter?


  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss PMS - 19 februari 2013 12:21

  Snart i löpspåret...        

Av Miss PMS - 30 januari 2013 09:43

Jag välkomnar mig själv tillbaka hit. Får se om detta blir en nystart. Börjar med vattenfärger.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 23:52

Frihet är...          ...att putsa fönster i regnet.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 16:45

  Värm en mugg mjölk i micron. Ta gärna en fin mugg. Rör i snabbkaffe (jag tar två teskedar i en mugg).   Luta dig tillbaka. Njut av en liten stund med gottgott lyxkaffe.     ...

Av Miss PMS - 29 februari 2012 17:15

       Same shit different day      

Presentation

”sverigedemokraterna"

   

 

 

Twitter

Dawit Isaak har nu suttit fängslad i

Länkeria

Bloggeria

Läser

        

 

Vill läsa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Mata gärna djuren!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards