PMS

Alla inlägg under mars 2011

Av Miss PMS - 30 mars 2011 12:45

Om jag vore en arbetsgivarorganisation skulle jag ryta ifrån å det bestämdaste. Jag skulle ställa till med ett herrans jävla liv! För om jag vore arbetsgivare så skulle jag inte vilja ha människor på arbetsplatsen som är för sjuka för att jobba. Varken av det ena (omtanken) eller andra (vinstintresset) skälet.


Nu säger en hög med läkare ifrån på skarpen. Bra! Fast jag tror nog att regeringens öron lyssnar bättre till kapitalets frekvens.


Ja, jag tycker att hela utförsäkringssoppan är lika sorglig som alla andra tycker. Eller vänta lite, här nu... Alla andra? Jag glömde visst bort mig, det var ju egoismen som röstade i valet förra året. Det är inte alls alla som tycker att politiken som förs nu är ledsam och helt vrickad och... Fel.


Kanske har jag fel? Kanske skulle jag vara jävligt nöjd ifall jag vore en arbetsgivarorganisation?

Av Miss PMS - 28 mars 2011 12:45

Ska man ha en köpt barnvakt från Nannyakuten ska det tydligen gärna vara en oäkta människa. En som sätter på sig ett fejs av någon han eller hon egentligen inte är. Stöpt i en form och putsad för att passa in hos kunden. Känns ganska så obehagligt om man frågar mig.


För inte är det väl kunderna som det är lite vajsing på? Hm.


Tankarna snavade iväg till Handen Som Gungar Vaggan (det  kanske kan tyckas vara lite väl att ta i, men jag kunde inte hindra dom, dom bara slirade dit -alldeles av sig själva).


 


Ja, det är väl en himla tur att man inte tillhör en stressad övre medelklass (eller adel!). Kring mig och mina ungar finns bara människor som är på riktigt.

Av Miss PMS - 26 mars 2011 13:00

Puh! Nu kan jag, efter att ha varit otrogen i många år, äntligen rösta på Socialdemokraterna igen! Så skönt med lite vänstersvalka och äkthet!


Av Miss PMS - 25 mars 2011 13:00

Bodstöm gjorde det.


Jan Åke Jonsson gör det.


Och finansministern kommer att hoppa på samma tåg så småningom.


Det är rakryggade, respekterade män med jivvla pondus och som tillstår att det faktiskt finns viktigare saker än dom viktiga sakerna.


Förebilder. Me like.


Om några generationer kanske det inte är märkvärdigare att en man prioriterar livet än att en kvinna gör det. Då är jag väl död, men jag fick vara med när det började :-)

Presentation

”sverigedemokraterna"

   

 

 

Twitter

Dawit Isaak har nu suttit fängslad i

Länkeria

Bloggeria

Läser

        

 

Vill läsa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Mata gärna djuren!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards