PMS

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Nyckelpigans eftermiddagsäventyr

Av Miss PMS - 20 maj 2011 22:15

Det tog lite extra tid att ta sig från dagis. Storebror hade nämligen funnit en nyckelpiga. Han skulle visa, tappa, leta, fånga, visa igen. Vi skulle på kalas. Storebror ville ge den fina nyckelpigan i present till födelsedagsbarnet.


Jag är sån att jag spänner nerverna när barnen håller nyckelpigor. Jag är rädd att dom ska klämma sönder dom, skrämma dom, döda dom...


Förra sommaren hittade Lillebror massor av nyckelpigor och roade sig med att trampa ihjäl dom. Jag blev helt förvirrad. Det hade aldrig föresvävat mig att man kan göra så. Hur kom han bara på tanken? Jojo, han var tre år...


Nåja, tillslut vi fick med oss både barn och nyckelpiga till bilen. Den lilla tappades och hittades och så äntligen var vi på väg! Mot kalaset!


Humöret på topp :) Barnen väljer låtar, dom får välja varannan låt. Lillebror är något litet förutsägbar och vill höra "Baby Goodbye". Storebror kommer på att nyckelpigan också ska få välja låt (aha, smart uträknat...). Men nyckelpigan pratar mycket tyst.


Det är eftermiddagstrafik och mitt i trafiksmeten hör jag Storebror yla:


"YYYYYYL!!!"

"Vad är det?"

"YYYYYYL!!!"

"Har du tappat nyckelpigan?"

"Åååååh!"

"Älskling, sitt kvar. Du kan inte inte leta nu när vi kör."

"Men åååååh, den sitter fast!!!"

"Va?"

"Den sitter fast, den har fastnat! Nyckelpigan i örat... ÅÅÅÅHHH!"

"VA?"

"I ÖRAT SÄGER JAG JU!!!"

"Va? Sitter den fast? Har du petat in den i örat?"


Trafik överallt. Nyckelpiga i örat. Baby Goodbye. Tror ni att jag kan ha varit något lite spänd just precis då?


Vilket var värst? Detta eller när lillebror petade in pyttipanna i näsan? Okej, jag måste stanna... Leta, leta, var stannar jag? Bilar, bilar...


Just som jag ska svänga av hör jag en lättnandens suck bakom mig.


"Den är ute."

"Fick du ut den?"

"Den kröp ut."

"Har du den?"

"Ja."


Storebror skulle ju bara höra vad nyckelpigan ville önska för låt. Nu fick jag aldrig veta vilken låt det blev, men okej...


"Jag vill ge nyckelpigan i present."

"Men du... Tror du att han vill ha den? Nu när du har haft den i örat?"

"Jajamen!"


Det hela kom av sig när vi kom fram för det hägrade kompis, studsmatta och tårta. Och nyckelpigan hystades iväg på kompisens gräsmatta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss PMS - 19 februari 2013 12:21

  Snart i löpspåret...        

Av Miss PMS - 30 januari 2013 09:43

Jag välkomnar mig själv tillbaka hit. Får se om detta blir en nystart. Börjar med vattenfärger.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 23:52

Frihet är...          ...att putsa fönster i regnet.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 16:45

  Värm en mugg mjölk i micron. Ta gärna en fin mugg. Rör i snabbkaffe (jag tar två teskedar i en mugg).   Luta dig tillbaka. Njut av en liten stund med gottgott lyxkaffe.     ...

Av Miss PMS - 29 februari 2012 17:15

       Same shit different day      

Presentation

”sverigedemokraterna"

   

 

 

Twitter

Dawit Isaak har nu suttit fängslad i

Länkeria

Bloggeria

Läser

        

 

Vill läsa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Mata gärna djuren!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards