PMS

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

10 år

Av Miss PMS - 23 september 2011 12:15

Tyst diplomati.


Fint, UD! Jättefint!


Ja, huj, va bra det går!


Idag har det gått 10 år. 10 år av försiktighet, av avvaktande och hyssjande diplomati.


10 år är lång tid. Varje dag i fångenskap utan skäl, utan rättegång, under vidriga förhållanden är en dag för länge. Det finns inget försvar.


"Vi har vårt eget sätt att ta itu med sådana som han." Så säger Eritreas president Afwerki. "Vi kommer inte att frige honom eller ställa honom inför rätta". Om du missade den -se dokumentären här!


Kan någon förklara för mig vad tystnad hjälper Dawit Isaak när Eritreas president har den inställningen? Kanske är man av åsikten att inget annat hjälper heller, men då har man i alla fall försökt göra någonting!


I stället för ingenting.


Kanske kan jag inte göra så förbannat mycket själv. Men jag kan fan visa mitt stöd, lite kan jag bannemej göra. Skriva på upproret. Köpa t-shirten och bära den. Påminna på min blogg. Skriva vädjandebrev. Inte glömma.


Jag kan känna. Bry mig. Hur jävla liten jag än är, så kan jag göra i alla fall det.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss PMS - 19 februari 2013 12:21

  Snart i löpspåret...        

Av Miss PMS - 30 januari 2013 09:43

Jag välkomnar mig själv tillbaka hit. Får se om detta blir en nystart. Börjar med vattenfärger.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 23:52

Frihet är...          ...att putsa fönster i regnet.   ...

Av Miss PMS - 9 april 2012 16:45

  Värm en mugg mjölk i micron. Ta gärna en fin mugg. Rör i snabbkaffe (jag tar två teskedar i en mugg).   Luta dig tillbaka. Njut av en liten stund med gottgott lyxkaffe.     ...

Av Miss PMS - 29 februari 2012 17:15

       Same shit different day      

Presentation

”sverigedemokraterna"

   

 

 

Twitter

Dawit Isaak har nu suttit fängslad i

Länkeria

Bloggeria

Läser

        

 

Vill läsa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Mata gärna djuren!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards